logo-transparantLactatiekundige praktijk Oegstgeest e.o.

logo-kleinKwaliteit

WHO gedragscode

WHODe WHO-code heet voluit ‘internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk’. Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving. Ik werk echter niet alleen met merken en producten van bedrijven die zich aan de WHO-code houden. Dit is de reden waarom ik voor sommigen merken geen reclame zal maken.

De WHO-code wil:
  • de borstvoeding beschermen en bevorderen
  • dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen
  • dat vervangingsmiddelen voor moedermelk - wanneer nodig -juist worden gebruikt
  • dat richtlijnen voor de verkoop van- en reclame voor babyvoeding worden nageleefd

Privacy protocol

Inleiding:

Als cliënt is het goed om te weten hoe de lactatiekundige IBCLC met persoonsgegevens omgaat.

Privacy:

De Wet Bescherming persoonsgegevens (WBP) is door de Nederlandse wetgever opgesteld ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie/praktijk die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder ander vermeld in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).

Download Privacyprotocol

Algemene voorwaarden Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen

NVLDownload algemene voorwaarden van de NVL

Klachtenprocedure NVL

Informatie:

Alle klachten, bij voorkeur schriftelijk, gericht aan de klachtencommissie van de NVL, worden in behandeling genomen. Pas nadat overleg tussen de zorgaanbieder, de cliënt en bijvoorbeeld de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing leidt, is het nodig een klacht op papier te hebben. Dit bepaalt de aanvang van de officiële termijn van de afhandeling van de klacht. De zorgaanbieder moet vanaf dat moment binnen zes weken de klacht samen met de cliënt tot een oplossing brengen.

Download klachtenprocedure van de NVL

Geschillencomissie Klachtenportaal Zorg

logo klachtenportaal zorgIk ben lid van Klachtenportaal Zorg en voldoe daarmee aan de eisen van de WKKGZ. Ik beschik over een klachtenregeling en klachtenfunctionaris (zie boven) en ben aangesloten bij een erkende geschilleninstantie.

Evaluatie

Ik vind het fijn om feedback te krijgen. Ik nodig u van harte uit om het evaluatieformulier in te vullen.
U kunt dit Word document opslaan op uw eigen computer en mailen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.